AT LÆRE LIGHEDER OG FORSKELLE MELLEM INFINIREELS OG INFINITY REELS

AT LÆRE LIGHEDER OG FORSKELLE MELLEM INFINIREELS OG INFINITY REELS

At forblive original og unik er den Herculean opgave, når man er en del af den meget konkurrencedygtige iGaming – industri, fordi hey-hvem ville ikke implementere den samme formel, der gjorde modstanderen så succesrig?

Men hvad sker der, når man ikke kan bestemme, hvilken kreativ fabrik der var den første til at levere banebrydende mekanik? NetEnt og ReelPlay ‘ s innovative funktioner ser så ens ud, selv i deres navn, men der er meget mere ved dette, end det møder øjnene?

På hvilken måde ligner InfiniReels og Infinity Reels?

Det til fælles er, at de begge er baseret på et lignende koncept-hjulene udvider sidelæns som et symbol lander. Det er her ligheden slutter, da disse funktioner ikke kun har gameplay, der er unikt for hver serie, men tildeler det ekstra hjul på en helt anden måde.

Så før du drejer hjulene for at se, hvordan det rent faktisk fungerer i et spil, skal du holde øje med at lære mere om disse fantastiske koncepter!

GØR PARALLELLER MELLEM INFINIREELS OG INFINITY REELS

Som vi sagde, udløses denne mekanik i spillet, når en vindende kombinationsboks vises, og som et resultat tilføjes en ny hjul til gitteret. Det er her disse to er forskellige, og lad os se på hvilken måde.

I ReelPlay ‘ s InfinityReels koncept…

… hvert spin giver mulighed for at tilføje et ekstra hjul, re-spin og multiplikator. At kalde det et “land med næsten ubegrænset mulighed”, hver runde bringer noget, men det er ikke nødvendigvis et ekstra hjul.

Her tilføjes et nyt hjul til højre, hver gang en gevinst med matchende symboler vises på alle eksisterende hjul, inklusive det sidste. Det tager 5 symboler for at skabe en vindende combo overalt på tværs af gitteret, hvis oprindelige størrelse er 3 .4. Hvert nyt hjul tilføjer også multiplikatoren.

Hvad angår NetEnts Infinireels-mekanik…

… det ekstra hjul tilføjes til højre, når en kombination indeholder et Wildild eller et andet matchende symbol(minimum 3 af dem er nødvendige på tværs af hjulene for en givende kombination). Dette fortsætter indtil ingen nye vindende symboler lander, og det er når hjulene vender tilbage til deres oprindelige størrelse.

Udover den magtfulde mekaniker er der et bredt udvalg af andre funktioner som wililds, re-spins, Multi-Slams, gratis runder og retriggers. Det oprindeligt viste gitter er 3 .3.

Hvem var opfinderen af disse hjul?

Den første titel udstyret med denne funktion, der officielt blev lanceret, var ReelPlay ‘s El Dorado InfinityReels i November 2019. Denne debutoprettelse fik en anden ledsager med den samme mekanik i April 2020, Gi .a InfinityReels. Som annonceret vil juni 2020 bringe endnu en tilføjelse til samlingen, kaldet Odin InfinityReels.

På denne baggrund er NetEnts debutudgivelse med dette koncept planlagt til 14.maj 2020, der hedder Gods Of Gold InfiniReels. Så teknisk set har den svenske producent endnu ikke introduceret sit produkt med denne mekanik.

Sagen ser klar ud, men hvis vi analyserer lidt dybere, opstår der nye spørgsmål. Når man tænker på, at spiludvikling er en tidskrævende proces, ville det virkelige spørgsmål være, hvem var det første studie, der overhovedet begyndte at arbejde på dette Infini/Infinity-koncept?

Selvom det ikke kan bekræftes, og vi kun kan antage et sted i 2018, er det, vi ved, at NetEnt registrerede sin varemærkefunktion i September 2019. Det er tre måneder før konkurrenten rullede ud sin første udgivelse fyldt med opfindsomme mekanik. For mere om dette læse LCB eksklusive intervie.her.

STRATEGISK PARTNERSKAB FOR AT BESKYTTE FRANCHISERNE

Med så mange lignende egenskaber forbliver det lidt mystisk, hvilket firma der var den første til at opfinde disse magtfulde mekanikere og gjorde den anden stjal ideen.

I stedet for et mere eller mindre forventet scenario…

… i hvilket firma A beskylder selskab B for IP – eller varemærkekrænkelse, er resultatet her en strategisk aftale mellem NetEnt og ReelPlay, inked, så begge virksomheder kunne beskytte de respektive rettigheder.

Hvad er detaljerne i aftalen?

Som understreget i den officielle PR, der kommer fra begge sider, fulgte de “uafhængigt af lignende ideer”, hvorfor de finder det ganske passende at slå sig sammen.

Sammen vil de være i stand til at styrke de unikke forslag og placere deres produkt(er) meget bedre på markeder over hele verden. Desuden vil det sikre kontinuerlig lancering af topkvalitetsspilprodukter til et bredt spektrum af operatører, som begge parter samarbejder med.

Er den forsonende atmosfære mellem Studios ikke lidt akavet?

Faktisk er det især den del, hvor en embedsmand fra NetEnt erklærer følgende:

“Jeg vil gerne rose og takke ReelPlay for deres innovative tilgang og for at arbejde sammen med os i disse dynamiske gange.”

Bortset fra de mindre forskelle…

… begge mekanikere er uhyggeligt ens, og samfundet mere eller mindre forventes en juridisk proces indledt af den gigantiske studie. Hvorfor siger vi det? Fordi den premium svenske leverandør allerede er berømt for at rejse klager over udviklere, når de har mistanke om, at indholdet kopieres.

Det uheldige tilfælde af Play ‘n GO’ s Starblast er et sådant eksempel, da NetEnt mente, at det var en kopi af deres legendariske Starburst-slot. Selvom den pladsbundne titel blev annonceret og tilgængelig på udbyderens officielle siteebsted, gik den “pludselig” M. I. A. først for at blive vist senere under et andet navn – Crystal Sun.

På den anden side…

… NetEnts angiveligt originale superhit Starburst er en dobbeltgænger af Novomatics Po .erstars. Så det ville være lidt hyklerisk at trykke på nogle anklager mod ReelPlay, hvis selv NetEnt selv har en historie med copycatting.

ENDELIGE TANKER

Hele situationen ligner lidt det største mysterium af alle tider ” som kom først, kyllingen eller ægget?”Selvom det er svært at afgøre, hvilken af disse to studier der er kyllingen, og hvilken er det pågældende æg, er tingene endt på den bedst mulige måde fra det juridiske synspunkt.

“Efterligning er den oprigtige form for smiger.”…

… i det mindste hvis vi skal stole på Oscar .ilde, en af de største dramatikere i den victorianske æra. Og alligevel er det svært at finde ud af, hvem der skal føle sig smigret i denne historie. I sidste ende ser alt ud til at være på plads, så det er ikke nødvendigt at uddybe diskussionen yderligere.

InfiniReels eller Infinity Reels, uanset hvilken mekanik der bruges, betyder ikke noget, så længe det tilføjer mere værdi til den samlede kvalitet af spillet. Og det er uden tvivl en vigtig ingrediens, som begge studier allerede har i deres velhavende porteføljer.